Zaprojektuj doświadczenie, którego przebieg pozwoli na rozróżnienie roztworów dwóch triglicerydów: trioleinianu glicerolu i tristearynianiu glicerolu.
a) Uzupełnij schemat doświadczenia, wpisując nazwę odczynnika wybranego spośród następujących: Zgodnie z powyższym schematem do probówki I wprowadzono roztwór trioleinianu glicerolu w CCl4, a do probówki II roztwór tristearynianu glicerolu w tym samym rozpuszczalniku. Następnie do obu probówek dodano wybrany odczynnik i ich zawartość energicznie wymieszano. b) Napisz, co potwierdzi obecność roztworu trioleinianu glicerolu w probówce I i roztworu tristearynianu glicerolu w probówce II (porównaj przebieg doświadczenia w obu probówkach). Probówka I: Probówka II:
– stężony wodny roztwór wodorotlenku sodu NaOH (aq)
– woda bromowa Br2 (aq)
– rozcieńczony wodny roztwór kwasu etanowego (octowego) CH3COOH (aq)
Ester metylowy kwasu 2-metylopropenowego (metakrylan metylu) jest monomerem poli(metakrylanu metylu).
Dokończ, stosując wzory półstrukturalne (grupowe), równanie reakcji polimeryzacji tego estru.
Poniżej przedstawiono wzór D-arabinozy (w projekcji Fischera).
Uzupełnij poniższy schemat, tak aby otrzymać wzór enancjomeru D-arabinozy.
Zadania CKE związane ze spektroskopią NMR:
Zadania CKE związane ze spektroskopią UV-Vis:
17,
Zadania CKE związane ze spektrometrią mas:
21,
Zadania z arkuszy PALLADIUM związane ze spektroskopią NMR:
Zadania z arkuszy PALLADIUM związane ze spektroskopią emisyjną:
Zadania z arkuszy PALLADIUM związane ze spektroskopią UV-Vis:
Zadania z arkuszy PALLADIUM związane ze spektroskopią w podczerwieni:
30.1,
Zadania z arkuszy PALLADIUM związane ze spektrometrią mas:
34.1,